fredag 10 september 2010

Blunda, så är det helg igen

Då var det plötsligt helg igen. Skjortan är nästan klar. Hade tappat peppen på den och funderade på att "råka" förstöra den, men nu är jag nöjd och glad. Funderar på att slänga på en ficka också. Det är ju sådär när jag skapar något, först är jag peppad, sen är jag less väldigt länge och sedan är jag pepp igen. Skulle vara i Växjö nu egentligen och hälsa på bästa Majlingen, men även om det hade varit fint att se henne är det skönt att vara kvar. Vart lite stressigt med allt som jag tänkt göra, eller vad jag nu har tänkt.

Nu ska jag städa, sen blir det film i Häggens uppehållsrum. Enligt en lapp på mitt fönster är det fest på Ubbes imorgon med studentrabatt på drickat. Är några från skolan som ordnat tror jag. Få se om det blir samma klubbanda som jag saknar från Umeå. Johan ska på maskerad imorgon och har därför rest till Stockholm. Kändes som ett hejdå-vad-synd-att-vi-inte-hann-lära-känna-varandra-längre, trots att han är tillbaka på söndag. Han ringde och sa att han saknade mig redan efter en halvtimme och skulle fråga om vägen till bussen. Krejsy!

Oj, jag skulle ju hämta ännu ett paket, ett med kudde och täcke. Får göra det imorgon, och handla. Usch, får be om bärhjälp. Ge mig en cykel!

Månadens vinst: Tyg och dyl. 1000kr minst, svinborstborste, lite mat, eteriska oljor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar