fredag 13 augusti 2010

Så, Hönö

Gaah! Imorgon gäller det! Har fortfarande bara läst halva boken som jag fått till Ostindiefararen. Var och tog en snabbtitt på mitt nya hem för de kommande dagarna och blev alldeles ställd. Vad har jag tänkt? Och nu har jag fått mens också! Bra tajmat. Hoppas det går bra med vatten och så där då att jag kan använda min menskopp, så att jag slipper känna mig handikappad. Vaknade i Hönö, menskoppslös och har varit tvungen att använda bomulls-pinn-djävla-vad-fan-de-nu-heter, tampong så var det.

Varför jag vaknade i Hönö? Jo, men skulle träffa upp med Daniel på stan och se Oskar Linnros (eller en prick långt bort som spelade något som säkert lät som musik på närmare håll). Han tyckte att vi skulle bada på Hönö, och det tyckte jag lät bra, så det gjorde vi. Att vi skulle sova där blev mer klart ju längre tiden gick, och jag säger inte nej till att sova på främmande platser som luktar som mormors sommarstuga. Vi såg nästan en film och skulle paddla kanot imorse. Vi gjorde en ynklig brasa. Sedan gick vi i tusen år i stan och hamnade på pundarnas favoritbänk, bland brännässlor på Haga.

Åt lasange hos Q-sinen Emma med bihang. Det var supertrevligt och jättegott. Kladdkaka med mixade hallon passade en hormonstinn Jamilla fantastiskt bra. Det går för länge mellan åren som man träffar alla släktingar, men hur ska man hinna med allt i dessa tider? Haha, idag har jag bara sagt pretentiösa meningar och skrattat.

Vad gör man när konstiga, nästan filmiska saker händer en på riktigt? Jo, man tar vara på dem så att det blir en riktigt bra anekdot - vinst.

Imorgon kväll är er sista chans att smsa mig på en vecka. Ta chansen! Jag är sämst på att sakna folk som inte är i samma stad, men fan vad jag saknar er! Jag vill ha kramar och annat gos! Det blir nog fem dagar till nästa inlägg också, minst.

Peace out!

Dagens vinst: Soygurt, naturgodis, en mars, superpåse med jordnötter, bussresor till bra ställen
Dagens förlust: Tamponger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar