torsdag 12 augusti 2010

Kulturkalas!

Vaknar till Slagsmålsklubbens Malmö Beach Night Party (har fortfarande inte bytt ringsignal på tusen år).
- Du har kommit in på Textil i Steneby!
- JA! Vadå, va?
Hann bli alldeles vaken och lägga om alla planer i huvudet - kanske kan sälja mina tågbiljetter, svänger jag förbi Sthlm och hämtar mitt bohag? Ju mer jag vaknade desto bättre frågor ställde jag och det visade sig att det inte var den kurs jag egentligen ville gå. La mig att sova i två timmar till.

Jag har precis lagat mat åt hela kollektivet som inte är här. Anja har dragit mot Lofoten och Sandra jobbar, resten har jag inte träffat. Sandra blir nog glad för förgjord middag när hon kommer hem iaf. Igår drog jag runt på stan med en Basårare/Göteborgarn och hans kompis. Fick se lite gatuartister, testade lite lindyhopp (med markering på lite) åt mat, men gick mest. Vi stannade till i Näckrosparken, utan f-öl, och gick upp på ett berg och såg ut över stan och sparkade lite på grunden till en misslyckad linbana till Lisseberg. Fick höra att Doktor Kosmos skulle spela, men det var lögn. Hörde Kapten Röd lite i bakgrunden, såg nåt country-tjej-band med sköna stolar i publiken. Åkte spårvagnen hem (känns som hem) med en sur rem i väskan.
Lite folk som gillar hårdrock

Ikväll blir det Oskar Linnros och kanske bad i Hönö.

Ps. har uppdaterat mina inlägg med bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar