söndag 5 maj 2013

Tröttheten

På sistone har jag varit den tröttaste. Man blir sjukt uttråkad när man inte ens orkar se på tv. Vad gör jag då? Jo jag stökar ner genom att baka, grodda, laga mat, odla och göra smothies! Är det inte fantastiskt? Jobbigt att det blir så stökigt dock, och jag är fortfarande trött. Ska få besked om det är nåt annat än hormon jag saknar nästa vecka.

Just det ja! I fredags hade vi värsta hemmaspa också! Vi gjorde rengöringskrämer, infusioner på gran och tallkvist och annat som verkar och låter så mycket mer avancerat än det är. Numera tvättar jag ansiktet med honung blandat med några droppar lavendelolja, ansiktet ska ångas några gånger i veckan och ansiktsvatten gör jag på groblad när dom börjar växa (Emmalie hade i frysen så vi testade i fredags). Och fukten ersätts med kokosolja med lite eteriska oljor i. Deodoranten min har jag redan beskrivit i ett tidigare inlägg. Så enkla och naturliga saker! Så skönt att veta precis vad man slänger i fejset!

Dricker jättemycket ingefära just nu också. Jag gör avkok och när det svalnat lite har jag i honung och kanske lite citron. GingerWell kallar jag denna dryck som är lika god varm som kall!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar