tisdag 28 september 2010

Matlagningsshow

Idag har jag och Johan haft matlagningsshow i Granen. Veganskt, billigt och klimatsmart! Det var show och succé. Sex maträtter gjorde vi på en timme och alla var så glada och nöjda. Vi hade tillochmed spelat in en jingel. Vi höll på så länge igår med den och planera och titta på youtubefilmer (visste ni att nån har snott idén från "Around the World" av Daft Punk och gjort en liknande video för sin låt "Rain down love"?). Det blev helt enkelt så att jag sov där, och Johan satte väckarklockan och månen gjorde regnbågar i molnen när vi pratade om barndomen. Sedan ringde plötsligt klockan och vi vaknade, men jag pallade inte och Johan trodde jag sov. När vi snooze-at i tusen år sa Johan att klockan var tjugo över åtta och det var dags att gå upp. Men Johan hade tappat ut batteriet igår och drivits till lögn, ty klockan var bara sju. Vi sov mer, gjorde oss iordning mer och blev fem minuter försenade som vanligt. Imorgon ska jag komma i tid!


Tomoko har visat vad hon köpt i Stockholm och en flyttlåda med spännande japansk mat som hennes mamma har skickat henne. Det var som att titta på skatter.

Just det, i helgen var ju min mor och lillasyrran här. Dom tittade lite på min bosättning och så shoppade vi i Linköping. Vi åt jättedyr libanesisk mat och sedan tog jag tåget tillbaka och de drog vidare till Västerås. Kort, intensivt och så är det en hel månad innan jag ser dom igen.

Igår fyllde Fanny år. De gjorde cupcakes, vi gjorde lite av en pannkakstårta och det blev spontanlekar då nyheterna räddade oss från "Idol". Fy fan alltså vad Idol kan slänga sig i väggen. Idag hade vi Visskolan här och de var fantastiska och tusenmiljarder gånger bättre än nån på Idol. Jag kanske överdrev, men jag vill inte se en droppe mer av Idol! Plast, jag hatar plast!

Vinst: Massor av smink, duscholja, skofett, världens fulaste "Dra-maten", strupbyxor, hårklämmor, trosor, spetsBH för 1500 kr kanske. Dessutom tog ju mor med sig en massa grejer, puss på hon!

Puss på er.
Det tog då tusen år att lägga till bilder helt plötsligt! Håll till godo med dessa två ;)

2 kommentarer:

  1. du anar inte vilka gamla folkhögskoledrömmar dina upplevelser väcker upp i mig, det låter så himla mysigt. förlåt för att jag är dålig på telefoner och så, det är absolut inget personligt, men det vet du väl sedan innan!

    SvaraRadera
  2. Åh finaste! Jag saknar dig, det är därför jag vill ha tag på dig, men jag är ju också dålig på sånt där ;)

    SvaraRadera