söndag 19 september 2010

Magknip

Usch för politiken! Det är bara mellanstadieintriger på hög nivå! Om jag fick önska skulle sifferargumentationer förbjudas. Siffror och statistik hjälper sällan någon som ska göra ett val mellan partier. Jag har sett relativt lite av valrörelsen det här året, men hur skulle jag orka? De pratar ju bara runt i cirklar. Vart är handlingskraften, varför talar ni inte bara om vad ni gjort och vad ni tänker göra? Tack brunchrapporten för de fantastiska partiledarintervjuerna som fokuserade på ideologi. Mer sånt! Ni förlorar på att prata om andras partiers politik, det måste ni ju veta. Och vem anklagar någon för att vara liberal eller konservatist - ingen. Ni pratar om varandras politik och kontrar med er egen, varför göra undantag för något parti då det ändå bara spelar dem i händerna? Jag har en stor klump i magen efter denna dag, men jag väjer att hoppas på att något positivt kommer ut av det här läget. Jag hoppas på att en mer handlingskraftig och seriös politik växer fram, där man inte försöker vinna över någon annan eller tror att man kan utnyttja sin höga position. Till nästa val hoppas jag på att man slopar blockpolitiken eftersom jag är rädd för den tvåpolitiska situation som finns i USA och Storbritannien. Jag hoppas på att fler personer röstar i nästa val och att man informerar sig själv och andra om det politiska läget. Jag röstar för ett grönt, hållbart, öppet och jämställt samhälle och mer personal i skola och omsorg. Önskar att jag kunde rösta för ett samhälle anpassat efter människor, djur och natur istället för tvärtom som det är idag. Se nu till att du gör ett val till nästa omgång om du inte gjort det i år. Till politikerna vill jag bara som alltid säga - väx upp!

Helgen i övrigt har varit superb. Vi har dansat, busat och druckit vin. Nästa helg blir en lugn helg - på riktigt! Min mor och söta syster kommer då på besök.

Pussar, upp till kamp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar