torsdag 26 augusti 2010

Ommöblering, blommor

Det gick inte. Ska jag bo spartanskt ska det vara sunkigt och bohemiskt, inte vitt vitt vitt och uppstyrt. Jag har möblerat om och köpt trasmatta och filt på Erikshjälpen. Velade en hel del på blomsteraffärn innan jag köpte två gröna växter, en ormbunke för luftens skull - less på att det alltid är unket när man kommer tillbaka till rummet. Ska köpa nå orangea krukor imorgon.

Har skypeat en timme med mor och syster för att få lite grejer efterskickade. Egentligen borde jag donera bort allt jag äger och börja om. Jag gillar inte riktigt de grejer jag har ändå. De saker jag saknar är dock inte värt att ta hit. Jag saknar mitt nya fina tält, min skrivare och min kostym. Min mor är väldigt engagerad i det här. Det är superfint, speciellt att hon hjälper mig sälja min kurslitteratur. Skulle ha löst det på ngt bättre sätt, men det var svårt att göra tidigare då det är nu folk börjar vara intresserade. Nu är iaf alla böcker bortlovade. Känner mig rik.

Råkade bli spontanfest igår. Skönt att det är fler som gillar att dansa och gillar lika samma musik. Hörde Crystal Castles i rummet intill, då tänkte jag att den här människan nog är en bra person ändå. Jag behövde nog komma av mig, för det gjorde jag rejält. Massor blev ogjort och jag missade frukost - lurade mig själv till en försovning. Det är dock lugnt att missa frukost, för bara en timme efter lektionsstart är det fika. Har varit mätt alldeles för länge nu.

Har fått mitt namn på arabiska i kaligrafi. En fin vän i Libanon har fixat. Tänkte tattuera in det på okänd plats på min kropp, förslag?

Jamilla på arabiska (egentligen bara det tjocka, resten är konstnärlig frihet)

2 kommentarer:

  1. jag tycker att det är jätteroligt att jag får en innehållsvarning innan jag kommer in på din blogg, men var är det utlovade snuskerierna?

    ah, fråga aldrig en människa vilka de är - fråga vad de lyssnar på: då säger resten sig självt.

    SvaraRadera
  2. Yes! Första kommentaren. Jag gillar också varningen, snusk kommer om det kommer och då är du varnad ;), skulle vara välkommet nu!

    SvaraRadera