torsdag 10 februari 2011

Tolerans

Expo var här och talade om SD:s historia. Vad gör du för mer tolerans? Om de med makt tar debatten om en sak kommer det lättare träda in i folks hjärnor som något viktigt. Pratar de miljö vinner miljöpartiet på det, pratar de invandringsproblem vinner SD på det. Om Makten däremot fryser ut de som pratar om hot blir de starkare i sitt utanförskap, sin gemenskap. Behandlar Makten de som är utfrysta som alla andra, målar de ut det som ett påhopp. Så vad gör man?

Vart kommer min tolerans ifrån? Själv försöker jag hela tiden att öppna min omgivnings ögon genom att vara mig själv, dvs annorlunda, men med otroligt många likheter med många olika människor. Jag gillar också att peka ut likheter mellan saker, människor och djur som andra inte ser, eller vill se. Men varför är jag så tolerant, och hur tolerant är jag egentligen?

Dagens förlust: kristaller, askar, och halsband som jag inte kunde köpa på Kuriosa - antikt och second hand.

Dagens vinst: Veganmat resten av tiden på folkan för mig och Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar