måndag 31 januari 2011

Urfuckad dygnsrytm

Jo, men tog mig väl upp kl 14 i lördags. Sjukt spökstadig dag, alla hade bestämt sig samtidigt för att inte göra något och lägga sig tidigt. Vi postade våra A3-dragspels-böcker, tog en falafel-tallrik på Fungi och handlade. Fastnade i ett livs-samtal över ett glas rött på Costas, träffade Gamlebys befolkning och fann en fantastisk man på svt. Ett myshäng i Idas "nya rum" med foton och spottmålning. Ångest för att jag lånat ut mitt rena lakan och jag inte vill sova i mitt superäckliga. Dags att sova - nä, äta mat och fastna i Furan där de spelade Nintendo. 03.00 sova!

11.00 vakna med fötterna ut ur varsitt hål i påslakanet. Superfrukost med gröt och nybakta frukostbullar. Tv. Dödsstädning - slut på ångest. Kokos-curry-wok på mitt rum. Plommonvin. Och tydligen var det bra att avsluta söndagen med att svt-playa Merlin. Krejsy.

Idag: Fick honung igen på fikat för julkalendern (de får skylla sig själva om de glömt att vi redan fått honung, de uppskattar faktiskt oss så mycket.). Tidningsinslagen macka till Johan som försovit sig. Klippt fyra meter tyg igen, ska tvätta det. Internatmöte med lite skällning. Less, klipper kanske av mig håret. Just det, ska söka sommarjobb på Borås djurpark också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar