lördag 28 augusti 2010

Kyrkogård, misshandel, polis

Tack den som lagt in ett CSI-avsnitt på min dator, satt bra såhär på morgonkvisten. Igår var helt galet, har aldrig varit med om något liknande. Den började kanske lite sisådär med vin och en svart katt som enda sällskap vid Pizzeria Fungi. Sedan lite spexig dans vid kyrkan med Johan. Sedan mötte vi upp med folk på en hemmafest med kattunge och Alors On Danse. Hmm, ja det var väl okej. Sedan skulle vi på Ubbes, men allt var stängt. Då skulle vi alla ha gjort som Johan och gått och lagt oss, och jag var på väg, faktiskt! Det som följde var inte av denna världen. Tråkigt att mitt första intryck av gamlebybor var att aldrig träffa dom igen. Verkar vara en del instängt hat här, främst mot alla fina bögar. Folk hoppade på varandra utan anledning, okända människor kom för att mucka gräl, en ruta gick sönder. Jag kom som en lugnande vind och då skulle jag också tryckas ner. Tackar mina förfäder för min amazonkropp och mitt lugn. Tänkte att det här var vad jag slapp uppleva i tonåren, men han som var värst var tydligen 34 år. Välkommen till Gamleby, såhär är det varje helg, eller?! Jag saknar temafester som slutar med fyra pers i badkaret. Jag saknar alla mina bästa vardagsrummare. Har varit med om mitt första polisförhör nu. Får se vad det blir av detta, gruvar mig för måndagsfikamötet 09.50. Vem betalar rutan?

Idag skiner solen. Mina blommor är glada. Det blir picknick och dusch. Ikväll ska vi kanske utforska Västerviks motsvarighet till X3M, dvs småttingar som juckar en i ändan till R&B. Blir god middag iaf, först.

1 kommentar:

  1. stoppa könsblandningen! se bara vilket lidande den leder till

    SvaraRadera